luni, 28 martie 2011

haituit in tara mea

Ieri mi-am luat extrasele de cont de la banca si am remarcat ca am o poprire pe cont pe o suma frumusica. Bineinteles ca am intrat in panica si-am sunat la contabila. Contabila mi-a spus ca DE OBICEI e o greseala de la ei. Dar cum sa aflu pentru ce e poprirea?
M-am intors la banca ca sa intreb. Mi s-a explicat ca popririle vind direct la Oficiul Juridic al bancii, asa ca trebuie sa ma duc la AFP  ca sa rezolv. Dupa ce am incercat la vreo 7 numere de telefon de pe site, la care bineinteles ca nu raspundea nimeni, am reusit in sfirsit sa dau de cineva la un alt numar, care a verificat si care mi-a spus ca e o greseala de la ei si ca trebuie sa ma duc pina la AFP ca sa-mi dea o hirtie pe care s-o duc la banca ca sa-mi deblocheze suma. Adica pentru eroarea unora care iti iau bani din cont, va trebui sa-mi pierd luni o jumatate de zi ca sa-mi iau banii inapoi pe care Fiscul mi i-a luat cu japca. Trebuie sa spun ca AFP-ul asta (ca mai toate institutiile de stat) nu are parcare, e localizat pe o strada ingusta si gasirea unui loc de parcare e o adevarata aventura.
Asta e viata noastra de contribuabil in Romania: pentru banii pe care ii dam, nu primim nimic, decit nervi, stress si umilire. Sa traim bine!
Nu stiu ce-am avut in cap sa ma apuc de lunea sa-mi fac nervi, dar vorbisem cu omul de acolo si-am zis sa ma tin de cuvint, asa ca am purces la drum spre AFP . Bineinteles ca nu exista un loc de parcare pentru prostul de contribuabil, cum nu exista la nici o institutie de Stat serioasa. Datul banilor sau rezolvarea unei probleme nu trebuie sa fie o treaba usoara, nu?
Dupa 30 de minute de dat ture, am gasit un loc si fericit am intrat in cladire ca sa caut camera respectiva. Am reperat-o rapid, am intrat si-am intrebat de omul meu, stiti care, cel care trebuia sa-mi rezolve problema. Omul, derutat, imi spune ca nu tine minte ca ar fi vorbit cu mine vineri, dar o sa vada ce poate face. Hmmm. Treaba e ca nu poate face pentru ca nu merge PROGRAMUL. Adica, clasic romanesc. Lunea nici iarba nu creste, dar’mite sa mearga PROGRAMUL. Ce conteaza ca prostul de contribuabil isi pierde ziua pe acolo, ca consuma benzina pe care onor Statul nu i-o mai deconteaza (in schimb au cota institutiile Statului, pe banii mei) chiar daca e din banii mei, ca pentru organizarea lor proasta, trebuie ca cetateanul sa se caciuleasca pe la usile lor. Nu le pasa. Li se rupe! Asta in timp ce la TV, dl. Blejnar ne asasineaza cu lectii de moralitate, etica si alte abureli specifice. In timp ce la firmele mici dupa data de 26 ale lunii incep sa curga somatiile ANAF si apoi popririle eronate, la marile regii ale Statului, care n-au platit niciodata nimic, au manageri cu salarii de Occident si unde liderii de sindicat sint milionari in euro, nu trimite nimeni nimic.
Deci, PROGRAMUL nu merge, veniti dvs. miine, poate reusim sa rezolvam. Surprised smile
Cred ca Presa ar trebui sa se ocupe de modul asta de lucru al institutiilor Statului in raport cu cetateanu, prostul de contribuabil platitor sau si ma ibine, daca am avea un pic de singe in instalatie, sa ne unim intr-o mica greva fiscala de vreo doua luni asa, sa vedem… poate reusim si noi sa rezolvam o problema cu Statul in 5 minute si sa plecam si cu zimbetul pe buze. Am glumit, asa ceva nu se va intimla niciodata in Romania. O sa revin miine cu un update. Adica… VA URMA!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu