sâmbătă, 5 mai 2012

zece corporaţii deţin aproape tot ce cumpărăm


Aceste zece corporaţii deţin aproape tot ce cumpărăm


Corporaţiile multi-naţionale deţin controlul asupra a tot ce există, cred tot mai mulţi oameni,
 ipoteza fiind verificată şi de un studiu al cercetătorilor elveţieni. Din analiza informaţiilor 
referitoare la 43.000 de corporaţii şi a conexiunilor existente între acestea, a rezultat că 
un grup relativ mic de companii, 147 mai exact, deţine un control “disproporţionat” asupra 
economiei globale.
O imagine postată pe Reddit şi preluată de Business Insider pare să surprindă 
aceeaşi idee: deşi în lume există milioane de produse, ele aparţin câtorva companii. 
Ilustraţia a fost numită “Iluzia alegerii” şi arată că, de fapt, aproape 400 de produse, 
unele dintre ele prezente şi pe piaţa românească, sunt deţinute de zece mai corporaţii:
 Coca-Cola, Nestle, Kraft, PepsiCo, Procter&Gamble, Johnson&Johnson, 
Unilever, Mars, General Mills şi Kellogg’s.
Impresionantă este şi gama diversificată de produse deţinută de o companie. Nestle,
 spre exemplu, are în portofoliu atât băuturi (Nestea, Nescafe), cât şi dulciuri (KitKat, Crunch)
, cosmetice (L’Oreal, Vichy, Garnier, Maybelline), haine, (Diesel, Ralph Lauren, Giorgio Armani)
 sau hrană pentru animale (Friskies, Purina). Şi Mars deţine, pe lângă branduri precum
 Snickers, Twix, Bounty, Mars, Becel, Knorr, Hellmann’s, şi mâncare pentru animale: 
Whiskas, Pedigree sau Royal Canin. Imaginea a stârnit o mulţime de comentarii, 
mulţi concluzionând că, unui consumator i-ar fi foarte dificil să nu mai cumpere
 produse deţinute de o anumită companie, când aceasta controlează branduri din 
diferite categorii de consum.
Imaginea indică faptul că, de fapt, alegerile cumpărătorilor nu prea influenţează
 prezenţa pe piaţă a unui produs. “Practic, banii ajung la aceleaşi zece companii, 
indiferent de produsul pe care-l cumperi. Amintiţi-vă când toată lumea spunea să
 boicotăm produsele conexe Koch. Mult succes în a reţine această listă data viitoare
 când mergeţi la cumpărături”, a scris unul dintre internauţi.
Deşi există şi comentatori care spun că acest grafic nu are nicio însemnătate pentru 
consumatori, utilizatorul pagodapagoda a scris: “Are relevanţă deoarece câteva dintre 
aceste companii au comis atrocităţi majore împotriva umanităţii, iar acest graficul arată 
dominaţia companiilor în cauză. De exemplu, de 15 ani eu fac eforturi să nu mai cumpăr
 nimic de la Nestle, ca urmare a faptului că ei folosesc copii pe post de sclavi pentru a 
recolta cacao şi pentru că în anii ’70 au lansat masive campanii de propagandă pentru 
a convinge mamele gravide că Nesquik este mai bun pentru copiii lor decât laptele matern
, milioane de africani suferind azi handicapuri fizice şi intelectuale masive. De aceea, este 
o informaţie relevantă să ştim cine sunt cu adevărat proprietarii diferitelor branduri”.

Sursa :










Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu