joi, 21 decembrie 2017

SFINTELE TAINE ALE BIBLIEI


Ştiu că tu eşti creştin, eu însă nu:-   că  în credinţa ta  ai auzit de multe ori  expresia:”Sfintele Taine”. Dacă le cauţi în Biblie   nu le găseşti   Şi poţi avea impresia unor contradicţii . Nu ştii cine minte BIBLIA ?.........sau BISERICA ?     Niciuna! Biserica are o promblemă,COMUNICAREA; EXPLICAREA acestor lucruri.
  1. Taina Botezului
  2. Taina  majarotalui ( Confirmării)
  3. Taina Căsătoriei
  4. Taina Înbisericii
  5. Taina Împărtăşaniei
  6. Taina  preoţiei (chemării la Har)
  7. Taina îngropăciunii.
 De aceste TAINE SFINTE ai fost învăţat de mic, le şti  pe de rost, le auzi în fiecare Duminică .........şi le vei auzi până la  groapă.
Dar  dacă cauţi în Biblie nu le şăseşti, chiar dacă te ajută un duhovnic, nici chiar Episcopul locului  nu poate să-ţi arate în Biblie aceste TAINE.
Nu fiindcă nu le ştie.....ci pentru că au fost DESCOPERITE, ÎMPLINITE şi nu mai sânt TAINE.

SFÂNTA TAINĂ A BOTEZULUI   a devenit  SLUJBĂ DUMNEZEIEASCĂ, nu mai este   TAINĂ.
Iată de ce:- Ioan Botezătorul
Era păstrătorul acestei TAINE  , fiindcă IOAN spune :” Şi eu nu-L ştiam; dar ca să fie arătat lui Israel, de aceea am venit eu, botezând cu apă. „, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborându-Se şi rămânând peste El, Acela este Cel ce botează cu Duh Sfânt. “   Atât timp cât IOAN  cunoştea , darn u ştia précis PERSOANA , cine anume era  MESIA.  A fost TAINĂ, după ce a fost descoperit lui şi întregului  Israel , în chip de porumbel . A devenit mărturie a Evangheliei, a devenit DESCOPERIE PUBLICĂ.Din acest motiv nu mai găseşti în BIBLIE,  Botezul ca TAINĂ, fiindcă nu mai este.   I sa păstrat  denumirea în amintirea celor scrise în Apocalipsa şi Deuteronom   unde scrise :”Acestea  sânt  TAINELE, pe care Dumnezeu  a voit slobod  şi le-a descoperit tuturoro robilor Săi şi proororcilor.!”


SFÂNTA EVANGHELIE  A LUI IOAN , CAPITOLUL 1 :   VERSETELE 30,31,32,33   citat biblic
   Aveţi explicaţia  unei din  cele 7 Sfinte Taine  care nu nmai sânt taine, ci  fiind desoperite sânt SLUJBĂ DUMNEZEIASCĂ.
30.
Acesta este despre Care eu am zis: După mine vine un bărbat, Care a fost înainte de mine, fiindcă mai înainte de mine era, 
31.
Şi eu nu-L ştiam; dar ca să fie arătat lui Israel, de aceea am venit eu, botezând cu apă. 
32.
Şi a mărturisit Ioan zicând: Am văzut Duhul coborându-Se, din cer, ca un porumbel şi a rămas peste El. 
33.
Şi eu nu-L cunoşteam pe El, dar Cel ce m-a trimis să botez cu apă, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborându-Se şi rămânând peste El, Acela este Cel ce botează cu Duh Sfânt.   Ev.Ioan  cap.1: 30,31,32,33

 Taina  este ceva ascuns  , la care nu ai acces ,  despre care cunoşti ceva limitat fără date exacte, nimic concret , afară de faptul că SE VA ÎMPLINI CÂNDVA…….. şi singurul enuţ pragmatic este de obicei o profeţie.  În  felul şi după modelul care vi l-am arătat, aşa au fost descoperite şi sau împlit toate TAINELE   numite  şi “CELE 7 TAINE BISERICEŞTI”.

Îţi foloseşte mântuirii să ştii  TAINELE BIBLIEI, care „ÎNCĂ”le găseşti în BIBLIE cu numele de TAINE. Mai jos   găseşti cele  10 TAINE   despre care ştim ceva.......dar nimic concret. Urmează să fie descoperite de DUMNEZEU prin ÎMPLINIREA LOR.   Păstorul locului, preotul  sau Episcopul locului  îţi poate confirma aceste lucruri.Biserica  stă  foarte prost cu COMUNICAREA şi cred că şi enoriaşii au acelaşi defect.
 Nu toţi preoţii  sânt „POPI RĂSPOPIŢI „ , mai sânt şi preoţi cu Har.

 


Tainele împărăţiei cerurilor (Matei 13:3-50)

Taina orbirii sau împietririi lui Israel (Romani 11:25)

Taina răpirii (1 Corinteni 15:51,52)

Taina Bisericii (Romani 16:25; Efeseni 3:4-5)

Taina nelegiuirii (2 Tesaloniceni 2:7,8)

Taina credinţei (1 Timotei 3:9)

Taina evlaviei (1 Timotei 3:16)

Taina celor şapte stele (Apocalipsa 1:20)

Taina lui Dumnezeu (Apocalipsa 10:7)Taina lui Israel

Taina Babilonului (Apocalipsa 17:5-7)

Rezumat


Noul Testament ne familiarizează cu o serie de taine. Pericolul nu stă în a le confunda, ci mai degrabă în a nu le înţelege deloc. De aceea vrem să consacram acest capitol unui scurt rezumat al înţelesului diferitelor taine.
Definiţie
O taină este un adevăr care n-a fost niciodată înainte descoperit, pe care omul nu-l poate cuprinde cu mintea lui, dar pe care Dumnezeu l-a dezvăluit acum oamenilor.

Tainele împărăţiei cerurilor (Matei 13:3-50)

În Matei 13:11 citim despre tainele împărăţiei cerurilor. Ele sunt înfăţişate în acest capitol sub forma a şapte pilde, în primele capitole din Evanghelia după Matei Domnul Isus Se prezintă poporului Israel ca împăratul Mesia. Dar în capitolul 12 se relatează că conducătorii religioşi L-au respins, acuzându-L că face minuni cu puterea Satanei. De acum înainte, unde împăratul este astfel respins, împărăţia ia o altă formă. Aceasta o găsim în Matei 13.
Aceste şapte pilde descriu împărăţia în starea ei provizorie, în vremea dintre respingerea împăratului şi revenirea Sa ca să domnească pe pământ. Împăratul este absent, dar împărăţia Lui este peste tot unde oamenii mărturisesc că sunt supuşii Săi. Unii sunt cu adevărat, alţii numai o mărturisesc. La sfârşitul acestei perioade vor fi despărţiţi cei sinceri de cei falşi şi se vor bucura de binecuvântările domniei timp de o mie de ani. Cei falşi vor fi nimiciţi.

Taina orbirii sau împietririi lui Israel (Romani 11:25)

Pentru că Israel şi-a respins împăratul, Dumnezeu a lăsat vină peste iudei un fel de orbire sau împietrire. Aceasta explică parţial marile greutăţi pe care le au evreii de a recunoaşte pe Domnul Isus ca pe Mesia al lor; se explică poate şi numărul relativ mic de mântuiţi din acest popor. Dar această împietrire nu este nici totală nici definitivă. Unii recunosc într-adevăr că Domnul Isus este Cel despre care au vorbit profeţii. Iar orbirea va dura atâta vreme până la împlinirea „numărului Neamurilor", adică până ce Domnul îşi duce acasă Mireasa Sa, Biserica, ca să fie cu El. Atunci o rămăşiţă credincioasă din Israel se va îndrepta spre Cristos.

Taina răpirii (1 Corinteni 15:51,52)

Până în vremea când apostolul Pavel şi-a scris prima Epistolă către Corinteni, se credea că fiecare om urmează să moară cândva, mai devreme sau mai târziu. Dar apoi apostolul face anunţul senzaţional că nu vor muri toţi credincioşii. Cei care vor trăi când va fi răpirea vor merge în cer fără să moară. Ei vor fi transformaţi, adică vor primi trupuri de slavă, ei nu vor vedea niciodată moartea. Cei care au adormit în Isus vor învia şi vor fi primiţi cu credincioşii vii în cer. Alte amănunte găsim în 1 Tesaloniceni 4:13-18.

Taina Bisericii (Romani 16:25; Efeseni 3:4-5)

Biserica este un adevăr care a fost ascuns de la întemeierea lumii (Romani 16:25), dar pe care apostolii şi profeţii Noului Testament l-au dezvăluit (Efeseni 3:5). Această taină cuprinde câteva caracteristici importante ca:
1. Faptul că Cristos este Capul (Coloseni 1:18).
2. Faptul că toţi credincioşii sunt mădulare (1 Corinteni 12:13).
3. Faptul că paginii credincioşi împărtăşesc la fel ca şi iudeii credincioşi că Cristos este singura lor nădejde a slavei şi că este anulată vechea duşmănie între iudei şi neamuri (Efeseni 3:6; Coloseni 1:26,27; Efeseni 2:14,15).
4. Faptul că Biserica este Trupul lui Cristos (1 Corinteni 12:12,13).
5. Faptul că Biserica este Mireasa lui Cristos (Efeseni 5:25-27,31-32).
6. Faptul că Biserica este o reprezentare a feluritei înţelepciuni a lui Dumnezeu faţă de domniile şi stăpânirile din locurile cereşti (Efeseni 3:10).
7. Faptul că este voia lui Dumnezeu să facă din Cristos Capul unui univers mântuit (Efeseni 1:9,10), peste care domneşte El împreună cu Biserica, care are parte veşnică ca Mireasă a Lui la slava Sa.
„Taina între Neamuri" din Coloseni 1:27 este explicată ca „Cristos în voi, nădejdea slavei". Aceasta este aceeaşi taină ca şi Biserica; ea accentuează că Cristos este nădejdea slavei atât pentru Neamurile care cred, cât şi pentru iudeii credincioşi - toţi au acum aceeaşi poziţie înaintea lui Dumnezeu în Cristos.
În Coloseni 2:2 Cristos însuşi este taina lui Dumnezeu. Noi înţelegem aceasta ca referire la Trupul duhovnicesc al lui Cristos: Cristos reprezintă Capul, iar toţi credincioşii mădularele.
Alte pasaje care se referă la taina Bisericii sunt Efeseni 6:19 şi Coloseni 4:3. Într-un anumit fel taina Bisericii este punctul culminant al descoperirii biblice. Apostolul Pavel a desăvârşit Cuvântul lui Dumnezeu când a rostit acest adevăr (Coloseni 1:25). Cronologic văzut aceasta nu a fost ultima partea scrisă din Biblie; dar în ce priveşte dezvăluirea unor noi adevăruri importante, acesta a fost punctul culminant.

Taina nelegiuirii (2 Tesaloniceni 2:7,8)

Singura afirmaţie despre „taina nelegiuirii" se află în 2.Tesaloniceni 2:7,8. Acolo Pavel spune: „Căci taina fărădelegii a şi început să lucreze; trebuie numai ca cel ce o opreşte acum să fie luat din drumul ei. Atunci se va arăta acel nelegiuit". Chiar încă din primele zile ale Bisericii lucra deja un duh de nelegiuire. Au existat mulţi „anticrişti". Dar deplina dezvăluire a nelegiuirii a fost reţinută de o persoană nenumită cu numele (noi credem că e Duhul Sfânt).
Când această Persoană - care opreşte răul - este îndepărtată (Duhul Sfânt Se întoarce în cer împreună cu Biserica la răpire), atunci se va arăta pe scena istoriei omul păcatului, Anticristul. El va fi întruparea desăvârşită a păcatului şi nelegiuirii. Lumea n-a văzut niciodată înainte o asemenea concentrare de nelegiuire într-un om, cum va lua atunci contur.

Taina credinţei (1 Timotei 3:9)

Taina credinţei se referă la partea esenţială a învăţăturii creştine sau ceea ce numim şi „credinţă creştină". Ea este numită o taină pentru că multe din adevărurile ei au fost complet necunoscute pe vremea Vechiului Testament.

Taina evlaviei (1 Timotei 3:16)

Tradus literal înseamnă în 1 Timotei 3:16: „Noi mărturisim ce mare e într-adevăr taina evlaviei: Cel ce a fost arătat în trup, a fost dovedit neprihănit în Duhul, a fost văzut de îngeri, a fost propovăduit printre Neamuri, a fost crezut în lume, a fost înălţat în slavă".
Versetul nu spune definitiv despre cine este vorba aici; dar descrierea se potriveşte unei singure Persoane -Domnului nostru Isus Cristos. Până în vremea când Cristos a venit în lume, oamenii nu văzuseră niciodată evlavie desăvârşită într-o viaţă de om. Dar a venit Domnul Isus şi a dat un exemplu clar de felul cum este o Persoană absolut divină.
Când Pavel spune că taina evlaviei este mare, nu susţine părerea că e ceva deosebit de misterios, ci mai degrabă că adevărul despre Persoana lui Cristos este măreţ şi minunat.
Taina evlaviei stă în opoziţie cu taina nelegiuirii. Prima reprezintă un om care întruchipează evlavia desăvârşită. A doua reprezintă întruchiparea vie a păcatului, între Cristos şi Anticrist există o opoziţie absolută.

Taina celor şapte stele (Apocalipsa 1:20)

Această taină este explicată clar. Cele şapte stele din vedenia lui Ioan sunt îngerii sau trimişii celor şapte biserici din Asia. Cele şapte sfeşnice de aur sunt cele şapte biserici.
În următoarele două capitole din Apocalipsa Domnul Isus adresează scrisori îngerilor celor şapte biserici. Aceste scrisori pot fi înţelese în trei moduri:
1. Erau şapte scrisori adevărate, scrise către şapte biserici existente într-adevăr pe vremea lui Ioan.
2. Ele dau o privire în viitor cronologică la starea Bisericii, din zilele apostolilor până la sfârşitul epocii Bisericii.
3. Ele descriu stări care pot fi găsite în orice perioadă în istoria Bisericii.

Taina lui Dumnezeu (Apocalipsa 10:7)Taina lui Israel  

Când răsună trâmbiţa a şaptea (în Apocalipsa 10), taina lui Dumnezeu va fi isprăvită; răsunetul celor şapte trâmbiţe va fi însoţit de glasuri puternice din cer care spun: „Împărăţia lumii a trecut în mâinile Domnului nostru şi ale Cristosului Său. Şi El va împăraţi în vecii vecilor"(Apocalipsa 11:15). De aceea ştim că atunci când va răsuna trâmbiţa a şaptea la sfârşitul necazului celui mare, Se întoarce Cristos pe pământ ca să domnească (Apocalipsa 11:17). În acest timp vor fi răsplătiţi sfinţii Domnului care vin din necazul ce! mare iar duşmanii Lui vor fi nimiciţi (V. 18). Atunci taina lui Dumnezeu va fi sfârşită. Râul, care s-a arătat aşa de perseverent şi aparent biruitor, va fi înfrânt. Indiferenţa aparentă a lui Dumnezeu faţă de nelegiuirea omenească şi inactivitatea Sa aparentă vor lua sfârşit.
„Taina lui Dumnezeu este isprăvită pe veci; slava lui Dumnezeu străluceşte ca soarele; credinţa este desăvârşit îndreptăţită; bombănitul îndoielii este adus la tăcere pentru totdeauna" (F. W. Grant).

Taina Babilonului (Apocalipsa 17:5-7)

Marele Babilon este înfăţişat simbolic în Apocalipsa 17 ca o curvă care stă pe o fiară ce are şapte capete şi zece coarne. Ea este numită „Babilonul cel mare, mama curvelor şi spurcăciunilor pământului". Înţelesul tainei este dat în versetele 8-18. Femeia este un oraş mare, care domneşte peste împăraţii pământului (V. 18). Fiara este o împărăţie, care a existat odată, dar apoi a dispărut, va fi ridicată iarăşi şi din nou distrusă (V. 8). Cele şapte capete sunt şapte împăraţi ai acestei împărăţii (V.9). Cele zece coarne sunt zece împăraţi care vor fi legaţi de această împărăţie (V. 12). Curva călăreşte o vreme pe spatele fiarei, dar apoi va fi nimicită de ea (V. 16). Împărăţia însăşi va fi distrusă de Domnul la sfârşit (V.14).
Înţelesul acestei taine sună după cum urmează: Femeia reprezintă un mare sistem religios şi economic care are cartierul general în Roma; va fi o biserică mondială cu nesfârşite posibilităţi financiare. Fiara reprezintă împărăţia reînviată a Romei într-o formă de zece împărăţii, exact cât graniţele geografice ale Comunităţii Europene.
După ce a sprijinit o vreme biserica mondială, stăpâni-torul împărăţiei Romei se va ridica împreună cu cei zece împăraţi care sunt aliaţii lui împotriva sistemului şi-l vor distruge. Alte amănunte care privesc Babilonul şi distrugerea lui se găsesc în Apocalipsa 18.

Rezumat

Există în Noul Testament încă alte patru referiri la taine. În 1 Corinteni 2:7 Pavel spune că el şi ceilalţi apostoli „propovăduiesc înţelepciunea lui Dumnezeu cea tainică". El explică apoi că se referă la adevăruri care au fost ascunse generaţiilor trecute, care însă acum sunt descoperite prin Duhul Sfânt. El şi ceilalţi apostoli au fost „ispravnici ai tainelor lui Dumnezeu" (1 Corinteni 4:1). Din nou este folosit aici cuvântul într-un sens general, ca să descopere noul adevăr al economiei creştine în întregul ei. Dar în 1 Corinteni 13:2 ne aduce aminte că nu ajunge să ştim toate tainele şi toată cunoştinţa. Dacă nu avem dragoste, nu suntem nimic.
Şi în final Pavel explică în 1 Corinteni 14:2 că cine vorbeşte în limbi fără tălmăcire nu foloseşte nimic nimănui, chiar dacă rosteşte taine adânci.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu