Ce sărbătorim de Crăciun? O întrebare simplă, dar la care mulți copii în ziua de azi nu mai știu răspunsul. Nașterea lui Hristos și spiritualitatea creștină parcă nu mai au nimic în comun cu Crăciunul modern, o sărbătoare desacralizată, acaparată de consumatorism și supusă experimentelor corectitudinii politice.
Dacă mai de mult copiii îl așteptau pe Moș Crăciun să le aducă cadouri, acum moșul e în vitrina oricărui magazin, în mall-uri și supermarketuri, îndemnându-ne să cumpărăm toate prostiile de care nu avem nevoie. Astfel o mulțime ușor manipulabilă cumpără nu pentru a oferi un cadou celor dragi, ci pentru că moda impusă le spune că acesta e sezonul cumpărăturilor, perioada în care trebuie să stricăm bani pe lucruri de multe ori nefolositoare.
Pentru capitalism sărbătoarea nașterii Domnului nu e altceva decât o afacere, o ocazie perfectă de a vinde aproape orice fel de marfă. Mass-media, reclamele, filmele și moda au impus ideea că de Crăciun trebuie să cumpărăm o mulțime de cadouri, cu cât un cadou este mai scump, cu atât este mai bun. Ne trebuie și decorații pentru brad, chiar dacă cele de anul trecut sunt încă bune, doar nu mai sunt la modă. Nu putem renunța la mâncare, masa de Crăciun trebuie să fie cât mai bogată, cumpărăm mai multe alimente decât ne trebuie. Apoi după prea multă mâncare și băutură, spitalele sunt pline de ”clienți”.
De când a fost folosit în reclamele Coca-Cola moșul nu mai este un simbol al Crăciunului, ci un mijloc de reclamă. Moșul e peste tot și ne îndeamnă să cumpărăm de toate. Și cum moșul nu e bun de simbol sexual, find prea bătrân, societatea capitalistă a creat crăciunițele, niște pitzipoance pe jumătate dezbrăcate, acestea ce legătură pot avea cu o sărbătoare religioasă?
Însă batjocura nu se oprește aici, nașterea lui Iisus nu înseamnă pentru unii decât prilej de chef, beție, destrăbălare și exces. De ce să petrecem Crăciunul în familie când putem să-l petrecem în club, la o petrecere de Crăciun unde decadența morală e la ea acasă? Cadouri, mâncare, băutură și distracție, cam la asta se rezumă acum această sărbătoare, într-un cuvânt: materialism.
Iar ca tabloul degradării uneia din cele mai importante sărbători creștine să fie complet, nu putea să nu își bage coada și corectitudinea politică. În anumite țări nu mai trebuie folosit cuvântul Crăciun, acesta trebuie înlocuit cu ”sărbătorile de iarnă” că să nu fie jigniți cei care nu sunt creștini, ciudat că îmi aduce aminte de comunism, oi fi eu paranoic. În vestul Europei au fost cazuri când reprezentări ale scenei nașterii Domnului în public sau un brad împodobit amplasat pe domeniul public să fie considerate jignitoare față de cei de alte religii și de atei. Desigur, nu este cazul României, dar capitalismul desacralizează Crăciunul și aici.
Televiziunile difuzează o mulțime de filme de Crăciun, dar câte din ele au legătură cu Hristos? O întreagă mașinărie de propagandă ne impune cum să ne comportăm în această perioadă: să cumpărăm, să mâncăm, să bem și să ne distrăm. Nu spun că nu trebuie să ne simțim bine cu această ocazie, dar prin distracție unii înțeleg să se îmbete până pică pe jos și să facă petreceri cât mai imorale. Distracția nu e tot una cu excesul.
Crăciunul în sistemul democrato-liberalo-capitalist a ajuns o sărbătoare comercială, lipsită de sacru, batjocorită și o ocazie de a ne transforma în sclavi ai materialismului. Importanța religioasă trece pe plan secundar, contează doar câți bani sunt cheltuiți și cât mâncăm. Cel puțin așa e pentru cei care acceptă ca această modă să le fie impusă.
sursa De Gheorghe Haiduc via ND Blog
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu