joi, 12 mai 2011

UE TE VREA PROST

Programele şcolare, reduse cu 30%, din septembrie


Dezastru la Teza Unica

Doar 57,35 la suta dintre elevii bucuresteni au reusit sa promoveze prima teza cu subiect unic, din totalul de 13.460 prezenti la examen.
Din totalul de 14.243 de elevi inscrisi, au fost prezenti 13.460 de elevi, iar cele mai multe notari au fost sub 5, mai exact 5.741 de note.


Bacalaureat european


40 de profesori avertizeaza ca elevii pot da in judecata Ministerul Educatiei intrucat subiectele propuse la proba orala de limba si literatura romana din cadrul examenului de bacalaureat sunt in afara programei
ZIUA a dezvaluit in urma cu aproximativ doua saptamani faptul ca Ministerul Educatiei a scos aproape toti marii scriitori, poeti si critici literari din programa pentru examenul de bacalaureat la proba orala de limba si literatura romana. In locul lui George Calinescu, Ion Creanga, I.L. Caragiale, Marin Preda, George Bacovia sau Nichita Stanescu, elevii vor fi nevoiti sa rezolve texte ale lui Jonathan Scheele sau fragmente din Raportul Tismaneanu, Pactul National pentru Educatie, Ghidul cetateanului roman in UE, Raportul Centrului de Sociologie Urbana si Regionala. Ieri, 40 de profesori de limba si literatura romana, printre care sefi de catedra si metodisti, au dezbatut, la Scoala Centrala din Bucuresti, marile nereguli legate de organizarea probei orale pentru limba si literatura romana la Bacalaureatul din acest an.
Profesoara Florina Rogalski sustine ca "a fost deturnat continutul examenului de limba romana. In loc de limba si literatura romana se va da un examen de comunicare si de legislatie europeana". "Din punct de vedere juridic, un elev respins la proba orala poate da in judecata M.Ed.C.T, pentru ca a fost verificat la un subiect neconform cu programa scolara si inexistent in manualele scolare. Orice examen este sustinut prin consensualitate intre profesorii examinatori si subiectii examinati. In acest caz, profesorii si elevii pot respinge examenul oral la limba si literatura romana pentru ca subiectele propuse au disparut ca obiecte de studiu", a adaugat aceasta. La randul ei, profesoara de limba romana si autoare de manual, Cecilia Stoleru, a marturisit ca in cei 46 de ani la catedra nu a cunoscut un moment atat de nefast precum cel al subiectelor la proba orala din acest an. Astfel, in opinia acesteia, se atenteaza la fiinta nationala. "Nu-i ramane elevului decat sa aiba noroc", a spus si profesoara Ileana Oproiu referindu-se la faptul ca sunt subiecte care sunt pentru olimpici si altele care nu au legatura cu literatura. "Copiii nu mai au nici un chef sa invete", a avertizat profesoara Mirela Nicolae despre efectul celor 100 de subiecte propuse pentru proba orala la limba si literatura romana.(ziua)

sursa:http://mdzr.blogspot.com/2008/05/uniunea-europeana-te-vrea-prost.html

Ministerul Educaţiei a lansat, joi, programele şcolare revizuite pentru ciclul gimnazial de învăţământ, valabile începând cu anul şcolar 2008-2009, curricula fiind redusă, în medie, cu aproape 30 la sută, a anunţat secretarul de stat în MECT, Zvetlana Preoteasa.
Programele reduse vor viza doar clasele V-VII, iar pentru clasele a VIII-a curricula rămâne neschimbată în anul şcolar 2008-2009, a mai spus secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT).
Aceasta a precizat şi că în toamnă a cerut reducerea cu 70 la sută a programei de studiu, sperând să ajungă măcar la 40 la sută.
''Nu s-a putut mai mult. Deşi cam asta ne dorim, reducerea cu 40 la sută a programei de studiu. Deocamdată am reuşit reducerea cu aproximativ 30 la sută. Nu este un procent care să ne mulţumească, dar atât s-a putut în acest moment. În următoarea etapă, adică până în 2012, sper să ne atingem obiectivul propus", a mai spus secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar.
"Procesul de revizuire a programelor şcolare pentru clasele V-VIII a fost realizat în mai multe etape, implicând profesori care predau în învăţământul gimnazial. Principiile care au stat la baza procesului de revizuire au vizat, în principal, aducerea programelor cât mai aproape de cele din UE. Nu avem pretenţia că sunt cele mai bune programe, dar pot spune că au fost operate foarte multe modificări, încercând să punem accentul pe calitate şi nu pe cantitate'', a adăugat Zvetlana Preoteasa.
Manualele nu vor putea fi schimbate, însă, în acelaşi ritm, de aceea, în anul şcolar viitor, elevii vor studia după manuale vechi, iar profesorii vor avea la dispoziţie programele noi, astfel că vor putea corobora materia care trebuie predată conform cu noile programe, a precizat secretarul de stat.(mediafax)
La limbile moderne, noile programe pun mai mult accent pe comunicare în contextul relaţiilor de viaţă ale elevilor, fiind eliminate multe din conţinuturile gramaticale.
De asemenea, elevii din clasa a IV-a nu vor mai studia geometrie, acestă disicplină urmând să fie studiată un an mai târziu, în clasa a V-a. De asemenea, patrulaterele nu vor mai fi studiate în calsa a VI-a, ci în a VII-a, şi tot din materia de clasa a VI-a au fost scoase operaţiile cu fracţii ordinare.
Preoteasa a spus că la fizică s-a renunţat foarte mult la teorie şi se va pune accent pe activitatea practică, de laborator, iar din chimia de a VII-a au fost scoase fenomene fizice şi chimice, purificarea substanţelor.
La istorie s-au scos foarte multe concepte şi termeni "care dădeau dureri de cap copiilor, profesorilor şi părinţilor". De exemplu, la clasa a V-a s-a renunţat la populaţii primitive în epoca contemporană, formele de relief şi zonele climatice sau exploatarea resurselor naturale. De la Geografie au fost scoase foarte multe elemente legate de geografia fizică, formarea şi evoluţia reliefului, forma pământului, analiza unui fluviu, Orientul Apropiat şi Mijlociu.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu