miercuri, 29 decembrie 2010

monopolol cartelurilor petroliste si nesimtirea la romani

In anul 2010 pretul carburantilor a crescut cu 30%, dupa cum spun transportatorii, nemultumiti de politica “monopolista” de preturi a companiilor petroliere din tara noastra.PROTESTATI - - Cumparati benzina din ce in ce mai putina ( des dar de valori foarte mici )- platiti intodeauna cu bani cit mai marunti (daca e posibil de 1 ban )- miscativa cit mai lent posibil in statile peco ( durata mare a unei alimentari aduce pierderi todeauna companieilor petroliere )- intodeauna stergeti lent geamurile si farurile masini La nesimtire raspundeti cu nesimtireAstfel, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) cere ca Guvernul sa intervina pentru ca pretul carburantilor dezechilibreaza bugetele companiilor, informeaza Jurnalul National.Acestia spun ca acest lucru ar putea chiar sa “blocheze economia”. UNTRR a mentionat ca firmele de transport sunt nevoite sa suporte o presiune a costurilor din carburanti alaturi de alte componente de cost majorate, respectiv TVA, taxele locale, primele de asigurare si taxele de drum.Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) a cerut de nenumarate ori Executivului in acest an sa introduca o “taxa Robin Hood” pentru companiile petroliere, mentionand ca scumpirile carburantilor nu se justifica si ca producatorii din domeniu “au un comportament economic de tip cartel”.Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, a anuntat in urma cu o luna ca preturile carburantilor vanduti in Romania evolueaza in divergenta fata de factorii care ar trebui sa-i influenteze, respectiv cotatiile internationale ale barilului de titei si cursul leu-dolar, iar banca centrala nu intelege mecanismele din spatele scumpirilor.De ce ţi-e frică nu scapi. Şoferii au descoperit ieri cu stupoare că preţul benzinei a depăşit pragul psihologic de cinci lei pe litru. Şi nu vorbim de vreun combustibil special care să-ţi transforme autoturismul în bestie pe şosele, ci de banala benzină cu cifra octanică 95, pe care o folosim majoritatea pentru a ne duce la serviciu sau la cumpărături. Analiştii economici sau reprezentanţii companiilor petroliere au tot spus în ultimul timp că preţul benzinei va depăşi cinci lei pe litru, fiecare în funcţie de interese. Iar preţul a crescut spectaculos. Degeaba s-a învârtoşat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, cerând socoteală pentru mărirea nejustificată a costului combustibilului. Degeaba au transpirat transportatorii avertizând că acest lucru va duce automat şi la scumpirea alimentelor. Petroliştii şi-au văzut mai departe de treabă şi au dus preţul benzinei din România la nivelul celui din Italia, Portugalia, Franţa. Gazeta de Sud a publicat pe 8 decembrie o anchetă în care încerca să explice motivele creşterii preţului carburanţilor. Reprezentanţii companiilor de profil au repetat placa pe care au învăţat-o, dând vina pe cotaţiile internaţionale, pe taxele şi accizele puse de stat. Întrebaţi cum se face că în ţările civilizate ale Europei, companiile petroliere nu măresc preţul la orice adiere pe pieţele internaţionale, aceştia au spus că firmele din România nu-şi permit să susţină financiar anumite pierderi. Deci, de aici înţelegem că şoferii pot totuşi suporta acest lucru, în condiţiile în care diferenţa la pompă între România şi restul Europei este insignifiantă, dar salariile sunt de aproape zece ori mai mici în ţara noastră. Aşa se face că, începând de ieri, Mol şi Petrom V vând benzina cu 5,05 lei pe litru, iar Rompetrol - cu 5,04 lei. Ca să cităm din urările de pe panourile cu preţuri din benzinării, vă dorim, dragi şoferi, să călătoriţi cu stil ca la Petrom, şi nu cu chin, sau să faceţi plinul cu magia Sărbătorilor ca la Mol! Bine, mai degrabă va fi ceva magic dacă reuşiţi să mai faceţi plinul, dar asta este altă poveste.ANRE lămurește în detalii de ce s-a scumpit benzina și motorina sursa: jurnal.mdfoto: money.ro 1366 Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a ținut să facă precizări ( mincinoase ca de obicei ei fiind pe mina cu companiile petroliere de la care i-si trag spaga )cu privire la recentele scumpiri la benzină și motorină. Potrivit agenției, principala cauză care îi face pe moldoveni să cheltuie mai mulți bani pentru carburanți este majorarea semnificativă a cotaţiilor petrolului la bursele internaţionale şi a preţurilor Platt`s pe pieţele regionale.( cit este marja de profit ??? avind in veder ca 60% din petrol este din romania )„Influenţa directă a preţurilor Platt`s asupra preţurilor de import a produselor petroliere în ţara noastră se explică prin faptul că preţurile de import al acestor produse de la rafinării se formează în baza preţurilor Platt`s”, precizează ANRE. De la ultima modificare preţurilor la benzină şi motorină în iunie, preţurile Platt`s la benzină au crescut cu 10,7% şi au alcătuit 775 USD/tona, iar la motorină – cu 10,6% şi au însumat 741 USD/tona. ( alta minciunica mare parte din benzina este de la rafinariile romanest )Respectiv, în urma acestor creşteri, preţurile medii de import la benzină şi motorină s-au majorat cu 10,6%şi, respectiv, cu 12,8% şi au ajuns la 802 şi, respectiv, 786,5 USD/tona. Totodată, în perioada vizată cursul oficial al valutei naţionale în raport cu dolarul SUA s-a apreciat cu 4,8%: de la 12,8 lei/USD la 12,18 lei/USD. ( PONDEREA IN PRETUL BENZINEI A ACESTOR MAJORARI NU DEPASESTE MAX 5% ORI BENZINA A CRESCUT CU 30% - NESIMTITI NE IAU DE PROSTI )Prețul final afișat de benzinării este format din preţul de import al carburanților, impozitele și alte cheltuieli( DE PROFIT ANRE NU A AUZIT CACI DUPA PAREREA LOR COMPANIILE PETROLIERE NU AU PROFIT .....). Ponderea prețului de import și a plăților la buget este de 83,5% în preţul final de comercializare a benzinei şi 87,5% - în preţul motorinei. ( ADICA 17% PROFIT - ALTA MINCIUNA - PROFITUL DEPASESTE 30% - EVAZIUNE FISCALA MAXIMA A COMPANIILOR PETROLIERE ACOPERITA CU SPAGI LA TOATE NIVELURILE STATUL;UI )Restul cuprinde cheltuielile întreprinderilor petroliere legate de import, transportarea produselor petroliere în interiorul ţării, de comercializarea cu ridicata şi amănuntul, de certificarea calităţii, taxele ecologice, plata pentru licenţă, precum şi rentabilitatea acestor întreprinderi.Ba da astia ne iau chiar de prosti !!!!!!!!!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu