luni, 21 august 2017

vorbe grele -Neagu Djuvara (Nihil Sine Deo )

"Am stat 45 de ani plecat. Este o viață de om. Când plecasem eu din țară, românul pe care-l cunoșteam, de pildă țăranul de la moșia din județul Brăila, era îmbrăcat în alb, cu garnitură la marginea mânecii cămășii. Era curat, era respectuos față de cineva mai învățat decât el, nu că era boier, dar că era mai învățat.
M-am întors și am găsit un țăran mai întâi îmbrăcat ca Mao Zedong, în haine gri. Chiar fața lui m-a speriat, de bețiv. Românul de pe vremea copilăriei mele era un om care mai trântea o țuică exagerată duminica, dar restul săptămânii era treaz. M-am întors după 40 de ani și am văzut că erau bețivi toată ziua, de dimineața până seara. Prin urmare, asta strică o nație. Asta transformă o populație rurală în niște brute. Am devenit foarte pesimist." - Neagu Djuvara
(Nihil Sine Deo )

Marţi, 22 august 2017, de la ora 21:00, televiziunea History Channel difuzează în premieră un documentar intitulat „Regele care l-a păcălit pe Hitler”, despre Regele Mihai I al României și rolul său în scurtarea celui de-al doilea Război mondial.
Regele Mihai I de România, stră-strănepotul Reginei Victoria a Marii Britanii și al Țarului Alexandru I al Rusiei, povestește în documentar eve­nimentele petrecute în august 1944, când a renunțat la alianța cu Germania, l-a arestat pe Mareșalul Antonescu și a trecut de partea Aliaților, imaginile fiind înregistrate de producătorul John Flo­rescu în cadrul unei sesiuni de discuții avute la reședința din București a fostului suveran.
Înregistrările au fost ținute într-un seif din Los Angeles în ultimii 13 ani și au fost dezvăluite în premieră public prin intermediul documentarului anul trecut, producția fiind cumpărată pentru difuzarea pe TV de History Chanel UK în ianuarie 2017. Documentarul a fost de asemenea selectat în Competiția oficială la Pessac International Film Festival din Franța.
Una dintre marile povești nespuse ale celui de-al Doilea Război Mondial este dezvăluită de ultimul Șef de Stat din acele vremuri rămas în viață, Regele Mihai I al României. “Am luat trenul spre Berlin să vedem ce ar fi rezervat cealaltă cale și am avut un prânz cu Hitler. Nu a fost deloc o întâlnire plăcută.”
Acum, Regele Mihai povesteşte ce s-a întâmplat cu adevărat şi cum i-a păcălit pe Hitler şi pe Stalin, reuşind un pas decisiv pentru soarta celui de-al Doilea Război Mondial.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu